tisdag 4 december 2012

Väggklättring?

Det är fan nära. Nu klättrar jag snart på väggarna för jag har varit inne så länge. Först var jag sjuk och sedan måste man vara instängd hemma i två dagar så man inte smittar någon. Och idag blev våra planer inställda på grund av sjukdom på annat håll.
Imorgon ska vi i allafall trotsa snö och kyla och allt vad det är och i allafall ta oss till bussen så vi kan åka till Emma och Malva och dricka glögg och äta peppisar! Jag längtar!

Sen är det fullt upp igen med mammaträff, födelsedagsfirande, besök från Gävle och en middag för finaste Morrismamman med familj. Jag har fortfarande inte riktigt bestämt meny men jag har lite idéer! Skoj ska det bli ;)

När vi ändå är inne på mat så kan jag rekommendera det vi åt idag. Hur enkelt och billigt som helst och även gott så klart. Jag åt det första gången hos min moster :)
Skiva falukorvsskivor och lägg i en ugnssäker form med lite tomatskivoruy. Häll över grädde med pepparrot, salt, peppar och dill. ( jag tog även lite ketchup i och sambal men det gör man som man vill ). In i ugnen tills det fått lite färg och servera med kokt potatis.

Idag har även Leo suttit alldeles själv en stund! :) det är skrämmande vad fort tiden går. Det är ju liksom inte en liten, liten bebis längre utan en liten pojke snart. En stor pojke är han om man tänker på hans vilja. Han kör med mig på dagarna så oj, oj.
Underbarast är han! Älskade unge!

Nej, nu är jag trött. God natt med er, nu ska jag sova. Synd bara att det är svin kallt i sovrummet och jag fryser fast vi sover 3 st i samma säng. Brrr. Längtar tills vi flyttar! :)

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar