fredag 21 december 2012

Någon så liten men ändå så stor

Leo är 70 cm och väger ca 9600 g.
Våran säng är 180 cm så den är stor. Det som är så otroligt är att denna lilla mini människa på 70 cm tar ungefär 140 cm av den här sängen. Joel ligger på 30 och jag på 10 ungefär eftersom Leo vill ligga snett över sängen medhuvudet på mig. I morse när vi vaknade så låg jag som en ostkrok nere i fotändan. Lilla, lilla Leo.

Så hur sover han nu för tiden? Jo, det är bättre. Han har ju haft en period där han varit vaken ca 3 timmar varje natt men nu är det ungefär bara 45- 60 min och hela den tiden är han okej med att stanna i sängen så ja, det är mycket bättre. Han har också börjat sova bättre på dagarna men bara om vi är hemma så att han får sova i våran säng. :)

Min stora älskling är nu ledig i över två veckor och det är jag så glad för. Tänk vad vi ska mysa!
Vi börjar ledigheten med att idag få en massa härligt besök!

Och vi avslutar det här med något som jag har tänkt på <3

Igår så satt jag och tänkte tillbaka på en tid innan Leo då jag satt och pratade med en bekant om barn och jag sa att jag var så rädd för att bli en "tråkig" familj som bara var hemma med barnen och sen hade man inte tid för något mer.
Jag hade ingen aning om vad livet var när jag yttrade mig om det.
I dag kan jag inte tänka mig något underbarare än att vara hemma och göra absolut ingenting med min familj. Varje dag är sådan lycka och det som är så otroligt är att jag inte längre behöver leta för att finna det roliga utan det roliga finns här hela tiden.

Det är det här som är livet. Upp med Leo på morgonen och se han åka runt i gåstolen. Det är livet att dricka kaffe med älsklingen och beundra den lilla pojken som vi har lyckats skapa.
I dag tycker jag att det är ett lagom helgnöje att åka på Ica Maxi och handla.
Jag behöver inget mer, bara er mina killar.

Vi ska på måndag fira Leos första jul och det ser jag fram emot så otroligt.

Trevlig lördag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar