onsdag 19 januari 2011

Lazy days

Börjar inte jobba förrens halv sex ikväll så har nu legat och funderat vad jag ska hitta på idag. Tänker att till och börja med så kan jag hoppa in i duschen så jag iallafall är någorlunda redo om något skulle komma upp. Ganska viktigt för mig att vara klar med den om någon ringer för jag är så otroligt seg när jag ska fixa mig. Har mina rutiner på morgonen och jag blir as sur om jag inte får göra dom.
Deon måste torka innan jag klär på mig kläderna, måste dricka kaffe och kolla datan innan jag fönar håret, sedan välja kläder och sist sminka mig. Spelar ingen roll om det är en ledig dag eller när jag börjar kl sju, detta måste jag följa även om det betyder att jag behöver kliva upp kl 05. Knäppt kanske men, men. Det gör mig på bra humör och jag är ju en glad tjej så onödigt att inte göra som jag vill och sedan visa upp en annan, sämre sida av mig.

Sen kan jag kanske hålla med om att det är lite töntigt att jag inte ens kan följa med om mamma ringer och frågar om jag vill följa med och handla
-nej, jag har inte duschat.
-men du hinner, jag kommer om en halvtimme.
-nej, deon måste torka.
-för att åka på affären!?

Ja, ni fattar väl...? ; )

Blir nog kanske att jag stannar hemma ett tag ändå, läser lite religion och ur en bok. Har lite mysigt med Melissa. Älsklings tjejen min har fått specialmat nu, hon har alltid varit smal och ser nästan än idag ut som en kattunge fast hon är 6 år men sista tiden tycker jag att hon har blivit ännu mindre. Hon har inte mask och äter bra men ändå så går hon ner i vikt. Hoppas den här maten hjälper. Så bra service på Hund och Katt. Hjälper en och svarar på frågorna som jag har och sedan fick jag en påse med mat gratis för att få prova. Där handlar jag alltid i fortsättningen! : )

Igår hade jag och Joel tänk lika, vi hade köpt blommor till varandra <3 Sedan gick vi på bio, svinalängorna. Otroligt, otroligt bra och gripande. Har aldrig varit i en biosalong där så många gråtit samtidigt. Vilken historia och det gör så ont i mig att tänka på att så många barn lever i sådan misär varende eviga dag. : ( Jag vill rekomendera alla att gå och se den.

Tack för igår min Joel,
Två personer, en tanke <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar