söndag 30 januari 2011

Karma.

Karma is a bigger bitch then I would ever have to be.

Idag har jag suttit med mitt religions arbete och just nu handlar det om buddhism och hinduism och då kommer väldigt många tankar om Karma till mig. Jag tror på det starkt, allting kommer tillbaka till dig och genom allt så finns det en mening. Man kan inte alltid när man mår dåligt se en mening med varför det ska hända, vad har jag gjort för ont men någon gång under ditt liv, förr eller senare så förstår man vad man har lärt sig. Vi lär oss av allt.

Visst är det så att man inte kan se någon mening i att bli sårad, lämnad och övergiven, sviken men det lär ju dig ändå att se vad du har kvar som betyder något. Jag har också sårat och kanske behöver vi alla få känna hur det känns att bli sårad för att förstå att vi inte ska göra det mot andra. Behandla människor som du själv vill bli behandlad. Det är aldrig rätt att skada någon annan människa på något sätt men vissa gånger så kan det ändå vara så att något kan vara så dåligt att ett abrupt slut behövs, som sårar vissa men som kommer leda till det bästa i slutändan.

Det gäller att öppna ögonen och se vad man faktiskt har istället för det man inte har. Materiellt, erfarenheter osv.

Söndag kväll nu, jag älskar söndagskvällar eller faktiskt söndagar över huvudtaget. En dag då man om man vill bara kan ta det lugnt. Allt är stängt och oftast har man inga krav. Jag har bara ett litet dilemma nu... Ska jag se solsidan eller Bones.. hmmm. Solsidan kan jag ju faktiskt se på tv4 play efteråt istället. Vilket jävla i-landsproblem.


Nej, nu är jag lite trött på att skriva och även tänka känns det som så nu tar jag påsen med ostkrokar och kryper upp i famnen på Joel <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar