måndag 4 juni 2012

Bloggen

För första gången sedan Leo kom så sitter jag här och jaha, vad ska jag göra nu. Jag hade glömt bort hur det känns att ha tråkigt. Joel är på jobbet, Leo sover så vad i hela världen ska JAG göra?
Jag skulle kunna städa men nä, det är ju ännu tråkigare än att inte ha något att göra.
Städningen är verkligen något som jag har satt åt sidan sedan jag blev mamma. Jag har alltid varit lite jobbig med det annars och Joel skulle nog vilja påstå att jag är överdriven ibland med att man ALDRIG kan lägga sig i en säng om det inte är bäddad eller att det inte får finnas ett enda odiskat glas i diskhon när jag börjar laga mat.
Idag låter det istället:
-Äh, det är väl inte hela världen. Vi tar det sen.

Mina blogginlägg blir färre och färre tyvärr. Som jag berättade om tidigare så är det faktiskt mest för att jag inte har en laptop längre och jag sitter i stort sett aldrig vid vår stationära dator, några längre inlägg orkar man ju absolut inte göra på mobilen heller.
Jag blev i alla fall väldigt "peppad" igår när jag pratade med en vän om min blogg och hon har pratat med människor som läser min blogg även fast dom inte alls känner mig, knappt vet vem jag är.
Jag har faktiskt läsare och dom verkar vara fler än vad jag trodde ( men det ser ju inte jag så kommentera nu med er ; ) så självklart vill jag bli bättre på att uppdatera.

Jag inser ändå att jag har fått läsare pga innehållet tidigare och pga hur jag skrev. Självklart blir innehållet nu annorlunda eftersom mitt liv är helt annorlunda men jag ska försöka vara densamma i bloggen, i den mån det går.
Jag har alltid försökt att vara rolig i bloggen och velat få er samt mig själv att skratta men förut så handlade det bara om mig när jag var ironisk, samt att jag självklart drog med mig Joel i fallet några gånger. Nu har jag även Leo så det blir min familj jag i sådana fall ska dra med mig ( ja, det känns faktiskt annorlunda) och jag vet inte om jag vill pusha saker så långt då. OCH det är ju det som är hela grejen med min blogg, eller har varit i alla fall. Jag vill inte vara en blogg som förklarar i minsta detalj vad jag har gjort på dagarna (självklart ibland för jag vill att ni ska lära känna mig också) för det tycker jag är såååå tråkigt. Ni behöver inte veta att jag duschade, tittade på tv, klädde på mig osv. Känner jag ett starkt behov av att se det i skrift så kan jag skriva det på en papperslapp, det behöver inte tryckas ut på internet för all framtid.

Jag älskar att blogga, jag älskar att skriva så nu tar jag nya tag också ska jag bättra mig ( och jag vill att ni ska bättra er på att kommentera så att jag ser att ni är här ) så ska jag så gott jag kan försöka hålla er kvar som läsare : )

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar