fredag 29 juni 2012

Fröken pinsam

Men nu har jag tagit alla rekord i alla fall. Om man bara kunde tänka till en enda jävla sekund innan man börjar gapa men icke!
Posten kom och där ser jag en räkning från Radiotjänst i mitt namn. Men nu jävlar tänker jag.  VARFÖR har dom skickat en räkning till mig? Jag bor med Joel som betalar den och jag har inte köpt någon tv. Jag börjar ladda upp föra att ringa och tala om för dom att man kan minsann inte bara skicka ut räkningar hur som helst, på en fredag dessutom!

-Radiotjänst du pratar med Amanda.
-HEJ! Jag ringer angående att jag har helt plötsligt från ingenstans fått en räkning av er. Min sambo betalar redan så VARFÖR skickar ni en räkning åt MIG?
-Oj, då... jag får jag ditt personnr så ska jag kolla det här.

-Hmmm, men det står här att du har betalat ända sedan 2007?
-Nej, men det har jag väl inte för jag har bott med min sambo sedan april förra året och han betalar räkningarna! Det är alltså omöjligt!
-Fast det verkar som att någon har betalat den åt dig i allafall....

Sakta men säkert börjar det gå upp för mig. Skjut mig. Hur kan man vara så pinsam. Räkningen har hela tiden stått i mitt namn men Joel tar den alltid och betalar den så jag har aldrig tänkt på den.
Det var bara erkänna mitt misstag och be så mycket om ursäkt men jag gjorde väl hennes fredag i allafall ; ) Trevlig helg på dig Amanda ; )

Idag har jag klippt håret. Jag känner mig 10 kilo lättare och 10 år yngre. Mitt hår var så fruktansvärt slitet så det var inte klokt. Jag kunde typ inte tvätta det riktigt och kamma ut det kunde man drömma om vissa dagar men nu så är man lite tjusig minsann ; ) Ha, ha!
Så nu mina damer och herrar ska den här mamman gå och äta middag på Manis imorgon med sin Mammavän Martina och en ny mammavän som heter Pernilla. Man kan det när man har fått bort kvasten i skallen.
Jag längtar sjukt mycket. Vi ska för första gången umgås utan en gravidmage eller ett barn på armen och vi ska dricka vin istället för kaffe. Vi ska dessutom äta med kniv och gaffel och det som äts är varm mat istället för att sleva i sig kall med en sked.

Det känns ungefär 1000 gånger värre att lämna Leo den här gången än vad det gjorde förra gången och jag har redan ångrat mig 75 miljoner gånger men precis som Martina säger så får jag ändra mig hur många gånger jag vill bara jag till slut stannar på SKA.
Och det ska jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar