torsdag 28 juni 2012

Victoria Secret

Här är vi som vanligt uppe med tuppen. Ja, nu är ju inte klockan SÅ tidigt men ni ska veta att vi varit upp en gång vid femsnåret också.
Men jösses vad min pojke har sovit. Han var jätte ledsen igår och jag har ingen aning om vad det var. Det gick inte att lägga ner han en endast minut för då verkligen gallskrek han. Han brukar sova i alla fall fyra timmar mitt på dagen men igår vägrade han. Somnade ca 4 minuter åt gången ibland så vid fyra hade han kanske sovit en timme sammanlagt sedan kl 06. Han var jätte arg.
Men sedan så kommer min mamma och hon kanske fått se Leo vaken två gånger sedan han kom ut för han har någon grej för sig att alltid lägga sig och sova så fort hon är i närheten och samma sak igår. Precis innan hon kliver innanför dörren så somnar han. Då var kl 16.45 ungefär.
Vid 20.00 väcker jag honom för då har han inte ätit på över 6 timmar. (Okej på natten men på dagtid kan jag tycka det är lite väl). Han äter och somnar om, vaknar 04.50 nu på morgonen.

Jag funderar och funderar och det enda jag kan komma på är att igår var vi hemma hela dagen och det kanske var därför han blev lite ledsen för han kanske vill sova i vagnen på dagarna och tycker om när vi är ute på och han hör folk runtomkring. Idag ska jag klippa mig så vi måste ner på stan mitt på dagen, vi får se om han är annorlunda idag! Hoppas!

Men, men nu över till något annat! Igår så hade jag ett Gold Canyon party här hemma och det var så trevligt. Eftersom det är sommar så var det Victoria Secret produkterna som lockar mest och det såldes mister hej vilt här. Jag köpte två st, en Aqua Kiss och en Sheer Love samt ett läppglans som ska lukta melon.
Jag tycker det ska bli så härligt med en mist för jag tycker om att ha parfym på mig men jag vill inte ha det nu när jag har grodan i famnen för det mesta. Jag vill inte att någon lukt ska sätta sig på honom för det finns verkligen ingen underbarare doft än bebislukt <3 Sen vill jag att han ska känna "min" lukt också.
Det kommer jag ihåg när jag bodde i USA 2003/2004 och låg och tänkte på Mamma och hur mycket jag saknade henne så kände jag alltid hennes lukt. Helt otroligt att man kan känna något sådant bara för att man saknar så mycket.
Men i alla fall, en mist är ju mycket mjukare i doften!
Vi tar ett till party sedan i höst också så att vi får in lite nya ljus i hemmen.
Förresten så köpte jag även som "doftgranar" som luktar tvättade lakan som jag ska ha i badrummet :) Jag har inte blivit galen och tänker hänga wounderbaums (eller hur det stavas) i badrummet utan det här är ju lite annat men passar mig utmärkt som gärna vill ha något ljus eller så egentligen men har ingen plats för det.

12.15 är det klipptid idag hos styvsyster Evelina (Gå på Lartist allihopa ; ) och jag är sååååå sugen att klippa en lite kortare modell. Jag har ändå inte håret utsläppt något nu för då har jag en bebis hängande i det men jag skulle vilja ha en frisyr och inte bara en städtofs på skallen hela dagarna. Men ska jag våga klippa kortare? Det återstår att se!

Nu sover grodan igen. Joel också men jag känner mig redo för dagen så nu blir det soffan och en stor kopp kaffe!
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar