lördag 9 juni 2012

The Sofa

Inatt har vi sovit på soffan. Eller jag sov i sängen först men vaknar och upptäcker att varken Leo eller Joel ligger där så jag flyger ut i vardagsrummet och finner dem på soffan.
Leo har vaknat så fort Joel lagt han i sängen. Jag tänkte att vi gör ett nytt försök men icke. Då var det min tur att lägga mig på soffan och det tog ca en minut så sov vår son sött.
Underlag som underlag tänker jag men icke, det är tydligen STOR skillnad ; )
Det kan inte vara det heller att han vill ha oss bredvid för han sover i vår säng bredvid mig så närheten är ju densamma.

Sen han föddes har han sovit bredvid mig och inatt ska han inte göra det. Han tar nog absolut ingen skada av det men JAG bryter snart ihop.
Detta STÄNDIGA dåliga samvete som mamma.... Jag vill, vill, vill gå på festen ikväll. Jag längtar så det killar i magen men jag längtar redan efter Leo också fast han ligger här bredvid. Jag får dåligt samvete för att jag vill gå på festen, jag får dåligt samvete för att jag inte ska sova bredvid honom men jag vill så gärna dricka vin ikväll och då tycker jag inte att det är passande att sova bredvid honom så soffan är min inatt.
Sen kommer vi till det värsta, det som jag är mest rädd för!
Alla säger att du kommer åka hem jätte tidigt och du vill inte vara på fest. Jag är livrädd för att jag kommer känna att men gud, det här är ju roligt. Jag vill stanna en stund till.
För det får man ju inte känna. Man SKA längta hem och åka hem tidigt för den dagen man har blivit mamma då är man ja, en mamma och absolut ingenting annat i folks ögon.

Så klart kommer jag längta efter Leo, det gör jag JÄMT fast jag alltid är med honom. När han sover så vill jag inget annat än att plocka upp honom och pussa på honom. När han sover tupplurar så sover han ofta på mig så att jag kan sitta och lukta vid hans hals. Jag vill alltid vara nära min bebis.

Ja, men stanna hemma då eftersom jag bara örsar om mitt dåliga samvete. Men det VILL jag ju inte ändå.
Vela och vela och vela.
Jävla valet och kvalet.

Det ser ut och bli toppen väder idag i alla fall :) Jag ska nog göra något så roligt som att städa. Inte den bästa uppgiften i detta väder men imorgon har jag nog lite skallebank eftersom jag inte druckit ett glas vin på ett år så då blir nog inget städat, sen är det måndag igen och Joel är på jobbet och då är det inte lika lätt när ingen är här för att underhålla lilla mannen medans jag städar :)
Kl 15 ska jag hem till mamsen för att få håret fixat av Evelina som är frisör. 70 tals frissa ska det bli också ska jag sen klä på mig den urtjusiga klänningen jag har köpt. Ser ut som en gardin ungefär. Ha, ha!

Nu verkar min son vilja ha lite uppmärksamhet :)
Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar