söndag 10 juni 2012

Den bästa dansen

I lördags var det dags. Efter ett år så var det nu dags att gå på fest.
I bilen på vägen dit ändrade jag mig första gången och började snyfta: - Jag vill nog inte ändå.
Men jag åkte dit och det gick an förutom att jag skickade sms en gång i timmen för att se så mina killar hade det bra.
Vi åkte även ner på Hogges en sväng men det var totalt värdelöst! Jag kände typ inte en en kotte och jag har ALDRIG sett dessa människor som var där. Dom var mycket yngre så klart men jag brukar ändå känna igen människor eftersom jag har jobbat på Bockarna men inte längre.
Jag åkte sedan hem och kröp upp i famnen på min älskling istället <3

Så vad tyckte jag om detta? Det var roligt att träffa alla människorna på festen, b la alla älskade arbetskamrater från Bockarna som jag inte har träffat på flera månader MEN själva grejen med att festa och dricka det var ganska värdelöst om jag ska vara ärlig. Den där ölen som jag längtat efter var inte ens god utan jag skulle hellre druckit Cola i min soffa med med chipsskål bredvid och en bebis i famnen.
Jag tog en cigg, den ciggen som jag har längtat efter varje dag i ett år. Den ciggen som jag har tänkt på varenda dag. Det smakade skit ska jag tala om. Nu kan jag sluta längta efter den i alla fall.
Nu kan jag bli gravid igen ; ) Skämt åsido : )

Att vara hemifrån gick ändå helt okej, bättre än jag trodde och det är för att Moster sa en så bra sak och vi mammor kanske ska tänka så lite oftare för jag har i alla fall redan upptäckt att man som mamma lätt "tar över". Det är inte så konstigt heller eftersom jag är hemma med Leo hela dagarna och ska jag bara släppa det kl 16 varje dag? Det går ju inte.
I alla fall så sa hon när jag var lite nere:
- Låt Joel få känna sig som världens bästa pappa och låt han få rå om sin egen bebis.

Så sant! Det är ju hans bebis också och han är på jobbet fem dagar i veckan och då får jag ta hand om vår bebis. Självklart ska han också få den egen tiden tillsammans med Leo.

Jag dansade en dans ungefär ute på Hogges men nu vet jag ( fast det har jag ju vetat hela tiden egentligen) att den allra bästa dansen det är den som jag dansar här hemma med Leo i famnen och sjunger Imse, Vimse Spindel klättrar upp för trån....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar