tisdag 23 augusti 2011

Dom små sakerna i livet.

-Gud vad tråkigt jag haaaaarrrrrr!
-Det händer iiiinggggeeennntttinnngg!
-Vi måste åka bort och göra någonting annorlunda!!!!

Vi människor fungerar så att det alltid måste hända så mycket, nya spännande saker. Vi kan aldrig vara nöjda i vårat vardagliga liv.  Vi tror hela tiden att vi blir lyckligare av att resa jorden runt eller åka och handla kläder på Dolce i Italien.
Jag får känslan av att vi hela tiden ser framför oss istället för inom oss. Där borta finns lyckan. Jag kommer bli lycklig när jag åker till Thailand om två veckor.

Men vad finns inom oss just nu?

Jag ser självklart fram emot att börja skolan. Måndag den 5 september ska jag vara i Härnösand första gången och det gör mig lycklig. Det gör mig även lycklig att på fredag ska jag åka till Sundsvall och sätta sprätt på mer pengar än vad jag har räknat med ( bara för att jag vill).
MEN, jag kan ju inte leva idag genom att jag ska göra det på fredag, 5 september osv. Vi måste lära oss att leva i nuet.

Vad gör mig lycklig idag?
Idag är väl ingen speciell dag egentligen men vi måste lära oss att se vilken livskvalité det finns i dom små sakerna.
Jag vaknade imorse i min och älsklings säng, utvilad i våran fina lägenhet som jag älskar att bo i. Jag kokade kaffe och satte mig på balkongen med en kopp kaffe, en ciggarett och en bra bok.
Jag ska träffa en gammal vän senare idag. Mina vänner gör mig lyckliga.
Senare ikväll ska jag gå och jobba på ett jobb som är roligt, jag sliter inte ut mig totalt och jag älskar mina arbetskamrater.

Ni ser, idag är ingen speciell dag men jag är lycklig för det. Jag är nog lika lycklig här som jag skulle varit om jag lät kreditkortet flöda inne på Dolce för att jag hade tagit en weekend till Italien.
Se inte bara framåt, titta dig runtomkring och se vad bra vi har det.

Koka kaffe, sätt dig på balkongen, uteplatsen, verandan och njut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar