torsdag 25 augusti 2011

Ett skratt förlänger livet

Ni vet när man skrattar så mycket att hela kroppen viker sig, tårarna sprutar och det gör så ont i magmusklerna så man vill bara sluta skratta men det går inte.
Det hände mig igår på jobbet.

Mamma kommer fram till mig och viskar i örat:
-Visst är Tonicvatten samma sak som Sodavatten!?

Ha, ha! Jag kunde inte svara för jag bara skrattade och skrattade.
Mamma förklarar det så att det blev lite av en hjärnsläpp för att killen i baren beställde en vodkatonic istället för en gin och tonic. Det gick liksom inte ihop.
Hon erkände faktiskt idag att hon till och med hade stått och kikat på Grapetonic ett tag och undrat om det var det som kunde vara tonicvatten.
Det här kanske inte låter så roligt om man inte vet att min mamma har jobbat inom denna brancsh i 22 år.

Även så insåg jag igår att jag är ALLDELES för gammal för att vara på krogen, kanske även på serveringssidan när jag hör några unga killar säga:
-Kom igen nu så drar vi hem till mig och har efterfest för jag är ensam hemma. Mina föräldrar är bortresta!

Oj, oj ja, det var tider det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar