söndag 21 augusti 2011

Jag gör det sen!

En mening som alltför ofta kommer ur min mun. Jag är 26 år men säger fortfarande jag gör det sen också har jag en mamma i hälarna som skriker gör det nu Mikaela, nu sa jag!

Vi flyttade in i nya lägenheten i april och jag skulle fixa garderoben dagen efter vi flyttat. Det skedde idag. Fram tills idag har jag haft halva garderoben på sängen i gästrummet och resten i kartonger inuti den riktiga garderoben. Det har lett till att jag i stort sett varje dag har varit vansinnig, gråtfärdig och betett mig som ett barn när jag har snyftat - Jag har inga kläder. Snyft och Buh!
Idag tänkte jag istället att jag måste vara sjuk som handlar och samlar på mig så mycket. Det tog ju för fan aldrig slut. Vad ska man med så mycket till!?
Tro inte för den skull bara att jag kommer ha något att ta på mig imorgon ; )

Dagen har varit otroligt lång och vi har hunnit med en massa. Städat, fixat garderoben, satt upp nattduksbord och hyllor i hallen. Vi var även en sväng på Dollar och Albert och Herbert för jag kände att jag hade lite köptvång. Jag hittade två jätte fina ljuslyktor som nu står på varsin sida av våran säng.
Att man kan mysa med ljus måste vara det ända positiva med att vi går mot mörkare tider.

Nu är jag proppmätt ( lövbiff med Joels vitlökssmör till middag idag) och sitter i soffan och känner att det  inte kommer bli något mera gjort idag. Jag ska sitta kvar här, vara lat, läsa tidningen och sen kika på någon film.

Hoppas ni alla har haft en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar