måndag 22 augusti 2011

Mjölk WTF!

Jag och mamma var på Indiska stället idag och käkade Sushi. Gudomligt gott och jag hade laddat för vad gott det skulle bli ända sedan jag slog upp ögonen imorse.

Vi sitter där och äter och dricker vatten till när jag inte kan undgå att höra bordsgrannen bakom.
-Jo, jag vet! Jag försöker också få min familj att dricka mindre mjölk.
-Ja, visst att det är nyttigt och att barnen ska dricka det ibland men jag menar min man dricker sådana mängder att jag bara tänker på hur många kalorier som tickar på för honom och barnen.

Så nu ska man inte ens få dricka mjölk längre? Min mamma har iallafall lärt mig att man ska dricka mjölk när man är barn och det tänker jag fortsätta med nu, imorgon och när jag får barn.

Iallafall så fnös jag inombords och ställde vattnet och åt sidan, gick och hämtade en Trocadero och njöt av varje klunk. Jag vet att mjölk inte kan jämföras med Trocadero men lite måste man få njuta av livet.

Innan jag gick hem så stannade jag på affären och köpte mjölk. Även om kalorierna tickar på.

1 kommentar:

  1. Det är ju så roligt med folk som inte vet vad de pratar om! Visst är det mycket kalorier i mjölk, men fettet i mjölken är bra fett som dessutom bidrar till att bränna fett. Vi behöver få i oss (bra) fett också. Mjölk är superbra! Kanske inte i megamängder, men vad är egentligen bra i megamängder? Jag slår även vad om att de där människorna trycker i sig en massa annat med mycket kalorier i som dessutom inte är nyttigt. Jag hörde samma sak som dig. Jag var på stranden och hörde då 3 mammor som pratade om ifall man ska ge sina barn (dagisålder och uppåt) mjölk eller inte, de kom fram till att det ska man inte. Det blir barnen tjocka av, menade de. Man blir ju så ledsen då man hör sånt! Mjölken är nyttig att få i sig speciellt som barn för att bl.a. få en stark benstomme!

    Mera mjölk till folket!! :D

    SvaraRadera