måndag 29 augusti 2011

Thailand!

Jag ska åka till Thailand, jag ska åka till Thailand! Känns som att jag kan inte säga det tillräckligt många gånger och hur många gånger jag än säger det så kan jag knappt tro att det är sant. Jag ska få ha lyckan att fira jul och nyår i Thailand med Joel och min älskade mamma och Klas. 21 December åker vi och kommer hem 5 januari. Helt underbart.

Idag började jag iallafall skolan, eller började och började. Vi har inte första träffen förrens nästa måndag så vad gjorde jag idag. Jo, jag jobbade. Vi har ändå fått en blogguppgift som vi ska göra den här veckan så imorgon ska jag sätta igång att läsa och förhoppningsvis lycka skriva ner något väldigt akademiskt och pedagogiskt. Det är ju sådan jag ska bli nu är det tänkt ; )
Jag tycker ändå att det är lite dåligt att vi inte har träff första dagen så att dom kan visa hur t ex studentportalen fungerar. Jag har varit och kollat runt men förstår ändå inte riktigt hur allt fungerar. Någon som vet som skulle vilja visa och lära mig?
Skulle vara otroligt uppskattat!!!!!

Ah! Har ni förresten sett att MakeUp Store finns på Kicks nu? Jag var där och storshoppade i lördags. Jag gjorde nog kassörskans dag som svassar in och säger att jag vill ha ett mirakel i puder/foundation väg, kosta vad det kosta vill. Hon lurade iallafall på mig två puder och en foundation för ca 700 kr men det var så värt det för det var verkligen bra grejer. Speciellt ett av pudren som är kritvitt, ser ut som att du ska sminka dig till en geisha när du tittar på det först men det blir ingen färg av det när det kommer på ansiktet. Däremot så tar det bort fett från huden så man inte ser glansig ut vilket jag alltid tycker att jag gör efter ett pass på sjukhuset där det är så dålig luft. Roligt när saker faktiskt är vad dom utger sig för att vara.

Nu blir det en tvkväll iallafall, jag längtar till kl 21 då det är svenska Hollywoodfruar. Maria är grym!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar