tisdag 10 maj 2011

En liten Bäbis

Jag bara lånade en ; ) Det var så mysigt. Jag och lilla Mollie 6 månader tog en promenad hem till mamma och Klas idag. Solen sken och det är så skönt ute. Lill tjejen sov mest men det lilla hon var vaken var super, en glad liten tjej. Hon blev lite ledsen en sväng men det var bara langa över henne till mamma så blev det lugnt.
Mamma sa att hon kunde det här, vara mormor. Jag undrar lite grann vad det var för tanke bakom det påståendet ; )

Jag är lite sliten idag, bara mitt eget fel som inte kan lägga ner boken om kvällarna. Ska bara läsa ett kapitel till, också ett till och kanske ett till. Jag är redan på bok sju nu. Bara 40 böcker kvar, snyft. Det räcker kanske ca 40 dagar. Vad i hela världen ska jag läsa sen?

Joel somnade tidigare än mig igår och jag låg och tittade på honom. Min vackra, vackra älskling. Jag kan inte beskriva vad jag känner för honom. Han gör att allt blir så lätt, ljust och så mycket enklare än vad jag tyckte allt var förut. Jag ser med glädje även på saker som kan vara jobbiga för han har gett mig ett tryggt hem. Hos honom är jag trygg. Jag kunde inte krypa tillräckligt tätt intill igår. Ni vet hur det känns när man vill vara så nära att man vill krypa innan för skinnet på någon annan. Flytta in i deras hjärta och för alltid stanna där.

Jag har hittat hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar