måndag 2 maj 2011

Jag är så ledsen : (

Jag som var så glad tidigare idag för att jag äntligen skulle få hämta mattan från Mio som jag har väntat på. Det är ingen lång väntetid, vi hör av oss snart sa dom först.
Flera veckor gick så idag ringde jag själv för att höra vart den tagit vägen.

Först så säger hon i telefon att jag ska få köpa visningsexemplaret för 1500 (Ord pris är 1890).
-Aldrig att jag betalar så mycket för ett visningsexemplar som folk har trampat på, då vill jag inte ha den.
-Nehe, nej, men jag ska prata med chefen så ringer jag upp igen.

-Hej igen, det är från Mio! Vi har fått in en ny matta åt dig nu så du kan komma och hämta den!

Jag var så glad så glad! Jag och Joel åkte dit och vi betalade. Äntligen är den min : ) Jag som har valt gardiner och allt efter färgen på den mattan, nu blir det fint : ) : )
I bilen så börjar jag ändå snegla på mattan och tycker inte det känns okej....
-Joel, jag tror inte vi har fått rätt matta...
Vi öppnar den och se där! Jag har beställt en fluffig lila matta som man kan sjunka ner med fötterna i och i bilen ligger en skabb sjuk hund.
Tillbaks på Mio och förklarar att jag har fått fel matta. Hon i kassan håller på och donar med datorn och jag tror ju så klart ändå att allt ska ordna sig men nu kom smällen...

-Förlåt, jag är hemskt ledsen men det har blivit fel. Mattan är felmärkt och mattan som ni vill ha kostar 4990!!!!!!!!!
Hon står och glor på mig en stund, precis som att hon inte fattar att jag aldrig i mitt liv kommer betala fem tusen för en matta.
-Ja, men det tänker jag inte betala.
-Nej, då är jag ledsen men jag har inget annat val än att ge er tillbaka pengarna i sådana fall om ni inte vill titta på något annat?
-Nej, det vill vi inte!!!!! Vi vill ha pengarna.

Fy vad ledsen jag är!!!! : ( : ( Hade Mio varit ett respekterat företag som dom vill utge sig för att vara så hade dom gett mig det där jävla visningsexemplaret för 1890.
Tyvärr är dom inte det, skit företag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar