måndag 16 maj 2011

Noll fantasi

Jag har fått idé torka och har ingen aning om vad jag ska skriva om. Hmmm, jag får helt enkelt skriva om vad jag har gjort i helgen bara.

I lördags kväll kom Joels syster Cecilia hit och min vän Sara så vi drack lite och sedan åkte vi ner på Gossip. Jag var inte så taggad så efter två drinkar tog jag min älskling i handen och vi gick och köpte hamburgare för att sedan äta det när vi kom hem och satt och snackade skit istället. Mycket bättre.
Jag förstår inte vart alla som är lite äldre än 18 tagit vägen. Det är bara 18-åringar ute. Jag har för mig att förut var det inte så, då kände man många när man gick ut men nu INGEN. Jag har ändå börjat få en liten aning om att det egentligen handlar om att det är inte yngre som är ute utan jag som har blivit äldre. Förut kände jag många för att även jag var "yngre".

Igår var vi iallafall på middag hemma hos Mamma och vi fick Plankstek. Alla barnen var så trevliga så att både jag och joel + lillebror somnade i soffan. Mamma lagar så god mat så att vi äter så mycket så det inte finns något annat alternativ än att ta en tupplur efter maten ; )
På kvällssidan hade jag och Joel ett maraton av Sons Of Anarchy! Vilken otroligt bra serie och vi såg sista avsnittet i andra säsongen igår, sjukt spännande. Lite synd att jag jobbar ikväll för nu hinner jag inte börja titta på fortsättningen. Men den som väntar på något gott... ; )

Nu ska jag leka mästerkock och försöka få ihop något till matlåda av resterna av tacoköttfärsen sen i helgen. Jag orkar verkligen inte ställa mig och göra en paj så jag får se vad det blir för hopkok. Köttfärs och potatis av något slag. Konstigt kanske men det går nog ner.

Tre tips har jag idag iallafall!

1. Min musli var slut när jag skulle äta frukost och jag måste ha någonting i så jag la i kokosflingor och krossade ett Digestivekex, det var grymt gott!

2. Somersby Cider. Jag tycker inte ens om cider men jag hade hört såååå mycket om denna så jag tänkte att jag provar och det var som alla säger. Om inte bättre. Den kommer följa med mig på många saker i sommar. Smakar precis som äppellcider, alkoholfri som du köper på vanliga mataffärer. Mums!

3. Redken Spray Starch 15, heat memory styler.
Jag har väldigt platt, omöjligt hår som det inte går att göra mycket alls med. Jag brukar ändå locka det men om jag inte har en halvflaska spray så lägger det sig nästan omgående. Men det här så blir lockarna helt otroliga och håller. Rekomenderas varmt!

Nu drar jag in i köket och leker kock en sväng, jobb på sjukhuset ikväll : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar