fredag 6 maj 2011

Isfolket

Jag har redan läst serien en gång för några år sedan men nu har jag börjat om och jag trodde inte det skulle vara möjligt men jag är ännu mer uppslukad denna gång än gången innan.
Helt otroligt vilka böcker, jag läser ut ca en bok per dag för jag kan inte lägga ner dom.
Jag tycker det är en så härlig känsla när man till och med längtar hem från jobbet eller vart man nu är för man vill krypa upp i soffan men boken och vara i deras värld en liten stund.
Tur att dom är 47 st så jag har att göra ett tag till : )

Fredag... Ikväll ska jag jobba, hoppas det blir mycket folk. Innan det ska vi åka och veckohandla så strax ska jag skriva matlista så handlingen blir lättare. Annars går jag och bara plockar ner det jag är sugen på för stunden och inte det som man kan laga något på i slutändan, det blir hemskt dyrt i längden. Idag har iallafall älsklingen önskat sig korv, potatis och stuvad spenat. Det var länge sedan men det ska bli gott med spenat!

Imorgon ska jag också jobba och på söndag ska jag jobba natt på sjukhuset. Där emellan så har vi inga planer denna helg, känns ganska skönt också. En helg att bara ta det lugnt på.

Just ja, mattan! Dom sänkte den till 2500 men jag tycker det är för mycket så nej, jag fick den inte. Vi ska åka dit och beställa en ny matta idag. Nu har jag förstått vad som blev fel. Mattan jag vill ha heter Borneo och det stod att mattan på golvet hette det, den skulle kosta 1890. När jag skulle betala upptäckte dom att dom lagt dit fel matta, mattan har aldrig varit en Borneo utan en Firienze som ser nästan exakt lika ut men är mycket dyrare. Jag tycker ändå att det ska inte spela någon roll för det är dom som gjort fel och jag köpte mattan som låg på golvet och ingen annan.
Idag får jag åka och köpa en Borneo, priset tänker jag dock diskutera efter allt krångel och eftersom jag förmodligen kommer få vänta i flera veckor till.
I slutändan så får jag ju ändå mattan jag ville ha från början, den var ju en Borneo jag trodde att jag köpte.

Ha en bra fredag nu alla, jag ska ta min kaffekopp och läsa lite mer innan det är dags att göra sig iordning för dagen : )
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar