måndag 2 maj 2011

Sömn

Finns det något härligare än att ligga under täcket med en skön kudde att lägga huvudet på. Täcket ska vara lite kyligt och med manglade lakan så sängkläderna är lite sträva. Detta är det bästa jag vet, jag älskar att sova, skulle kunna sova jämt och ständigt.

Jag har inte skrivit så mycket i helgen för jag vet inte vad det varit med mig. Jag har varit så trött, så trött. Jag jobbade fre natt och vaknade halv tio på lördag. Var iväg på lite saker men sedan vid tre gick jag och la mig igen och sov i över två timmar. Kom hem från jobbet lördag natt kl 03 och vaknade igen vid halv nio. Kl tolv orkade jag inte vara vaken längre och somnade i två timmar till. Efter BB igår var det tack och hej igen, jag vaknade halv tio idag. Hade jag inte kollar på hur pass mycket klockan var hade jag lugnt kunnat somnat igen.

Det är inte heller så att jag vilar, jag sover liksom som en gris. Djupt, djupt som att det är mitt i natten fast det är mitt på dagen. Normala människor klarar sig på en 20 minuters tupplur men inte jag. Som en gris!

Det blev ingen städning igår eftersom jag hellre skulle sova bort hela dagen så idag ska jag göra det, måste! Inte för att det egentligen behövs så fruktansvärt mycket men man är väl extra noga när man är nyinflyttad. Bäst att passa på nu för jag förstår att den lusten för städning inte kommer infinna sig för evigt ; )

Tack och hej för den här gången, vi hörs sen igen : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar