måndag 9 maj 2011

Yr i Bollen

Jag är verkligen inte gjord för detta med att jobba natt. Jag kom hem vid halv åtta, då var jag hungrig eftersom det är den tiden jag vanligtvis äter frukost. Jag åt och sedan la jag mig, kunde inte sova så låg och läste en stund, somnade till slut men nu är jag vaken efter ca 4 timmar. Usch och fy vad tung i huvudet jag är. Allt känns som att det går i slowmotion. Jag försöker tänka på något, t ex att nu ska jag koka kaffe när jag står i köket, då behöver jag stå kvar i ca 30 sekunder innan hjärnan har hunnit koppla dom små orden och jag en minut senare flyttar armen till kaffe filtret. Vad var det jag skulle göra nu igen?
Sen står jag där och tom glor en stund till.

Varmt är det ute också upptäckte jag nu, blåser till och med varma vindar. Nu får jag dåligt samvete för att jag bara är inne men med min tugummiskalle så är det väl inte värt att försöka ta sig ut för jag glömmer nog på halva vägen vart jag skulle.... : /

Blir ett varmt skönt bad nu så kanske man vaknar till liv, boken som jag läser följer med. Är på Bok 5 nu i Isfolket. Jag har den där boken i handen hela tiden, precis som en snuttetrasa när man var liten. Underbara böcker.

Längtar till middagen gör jag också för idag ska jag laga fiskgryta, den som jag la ut recept på för ett tag sedan. Så gott, så gott!
Hoppas jag, med den här hjärnan så slänger jag väl i korv i tron att det är torsk.
Skulle inte bli förvånad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar