onsdag 23 februari 2011

The carrot is in da house!

Morot, morot, morot.
Allt ska ske på sekunden, nu, nu eller varför inte nyss!? Jag har bestämt mig för att bli blond igen. Tyckte inte att jag hade råd att göra det hos en frisör så tänkte att jag gör det själv, med hjälp av en kompis så klart.
I med avfärgning för att få ur min fula urtvättade rosa ful färg, den funkade alldeles utmärkt men jag lyste orange, vilket ändå är helt normalt av avfärgning. I med blekning och ja, kanske blev det lite ljusare.. Hm... I med en till och absolut inget händer. Blekningen tar inte ett skit! Jag satt med två blekningar i men inte minsta lilla hände. Jag har då aldrig sett på maken.

Jag brukar alltid lägga i en toning sen efteråt eftersom jag vill vara jätte ljus så jag åkte och köpte pärlblond. När jag har den i så ser håret mycket ljusare ut. Både jag och Joel andas ut... Puhhh. Sköljer ur och är glad. Fönar håret och skillnaden är knappt märkbar. Inget tar på mitt jävla hår. Jag finner detta väldigt konstigt eftersom mörk färg bara rinnner av mig bara jag tvättar håret, även så med apdyrt färgshampoo men det här orangea har tydligen bestämt sig för att stanna.

Ringer till Evelina och frågar om en tid annars måste jag nog skjuta mig. ; ) 16.00 idag har jag tid iallafall. Tack gode Gud för henne. Jag vill bara ha tillbaka mitt blonda hår. Har saknat det så mycket.

Kan ju inte visa mig ute så nu håller jag mig hemma. Snart kommer Jessica och hälsar på. Har inte träffat henne på evigheter eftersom hon har varit bortrest så vi har nog mycket att prata om : ) Så ska jag bjuda henne på mina goda kärleksmums. Jag är ganska stolt över hur bra dom blev faktiskt, gjorde med apelsinkrokant men nästa gång har jag tänkt att göra med den där yoghurt hallon chokladen. Kan knappast bli ett misslyckande med den för det måste nog vara den godaste chokladen som finns.

Om jag blir bättre i håret så ska jag äta pubmacka med Joels familj ikväll. Jag har sett fram emot det så det är bara hålla tummarna. Även att jag är ledig ikväll och ruskigt sugen på att kanske stanna kvar efter det ch dricka ett eller två glas vin för mycket... Vet dock ingen som ska ut. Ska ni?

Men först, låt moroten döden dö!

3 kommentarer:

  1. Hej :) jaaa gud vet precis hur de känns.. de är hemskt haha :) åsså vill man ju inte förstöra håret heller.. men de blir nog bra till slut.. Vill oxå bli lite ljusare nu till sommarn men ja gruvar mig att börja göra nåt nu när mitt "läkt" ihop haha :P

    SvaraRadera
  2. Usch, det är fruiktansvärt hur man ser ut! Jag hoppas ju innerligt att det blir lite bättre hos frissan iallafall men med min otur så är jag väl svart hårig eller får använda tupe innan det här är klart. Ha, ha!

    SvaraRadera