tisdag 22 februari 2011

Tiden förändrar inte allt.

Idag sov jag länge, eller till nio och det är länge för att vara mig. Skönt var det men jag kommer ihåg att jag vaknade när älskling skulle till jobbet och jag tyckte det var hemskt jobbigt att han skulle kliva upp från sängen, fast egentligen så är det väl inte mig det är synd om utan snarare han som fick gå ut i kylan medans jag fick ligga kvar i den varma sängen.

Jag försöker få bort min hörnsoffa, ingen som vill ha? Är inte alls super snygg men jag ger bort den gratis mot avhämtning. Varsågod! Annars så åker den på tippen! Joel har en två sits soffa i skinn och en fåtölj till det, ni kan få den också bestämmer jag. Ha, ha!

Tänkte ge er ett tips till idag:
Hårinpackning.
Kerastase Reflection, chroma riche. ca 360.
Jag har ett svintohår, på riktigt ett svintohår. När jag kliver upp på morgonen så är allt som en jävla boll mitt på huvudet. Jag kan inte borsta håret om jag inte tvättar det först, det är en omöjlighet så jag gick till frisören och sa: Ge mig det bästa ni har, kosta vad det kosta vill. Hårinpackningen är underbar, man får ett så lent hår att man knappt tror det är sant. Ibland när jag känner att jag har råd brukar jag köpa shampoot också som nästan är ännu bättre, får mitt platthår att faktiskt få lite volym. Jag vet att den är apdyr men man behöver så lite så i längden är det värt det. Av shampoot räcker det med det typ en 10 krona och för mig räckte det med att jag använder det ca var 3 dag och där emellan kan jag använda vad som helst. Hårinpackning gör jag ca en gång i veckan och man behöver ytterst lite av den också. Dock så tyckte jag att det här funkade mycket bättre på mig när jag var blond än nu när jag är mörkhårig.

Förresten så har jag blekning ocksånt hemma nu. Jag ska bli blond igen! Därför ser jag inte klok ut i skallen just nu. Jag vill att så mycket färg som möjligt ska åka ur innan jag bleker. Ni får ursäkta mig.

Ett tips på vad ni inte behöver köpa.
Kaffe
Gevalias Caribean Sunrise.
Usch och fy vilket vider, starkt men inte på ett gott sätt. Joel tycker om starkt kaffe men han tyckte inte heller om det här. Tacka vet jag vanligt Gevalia brygg!

Nu ska jag snart träffa Dijana. Min barndomskompis, vi har varit hur tighta som helst sen vi var åtta år. Hon kommer alltid ha en av dom största delarna av mitt hjärta. På sista tiden så har det blivit att vi inte har hunnit ses så mycket, för att vara ärlig så tror jag inte vi har träffats sedan min 25 års fest i september, usch vad länge. Men det är det som är grejen. Lång tid har gått men mitt hjärta hoppar och studsar av glädje just nu när jag vet att jag snart ska träffa henne. Älskade Dijana.

<3

1 kommentar:

  1. Jag som tycker att du är så snygg som brunett, men du är snygg blond också! Som en kameleont, passar i allt!

    Tips på gott kaffe - Gevalia, Instant Ebony, Mörkrost! (snabbkaffe)

    SvaraRadera