lördag 19 februari 2011

Jämställdhet.

Om några veckor så ska jag och Joel vara hus och hundvakt hemma hos mamma för att hon och Klas ska åka till Thailand. Dom tycker tydligen att det är härligare att dricka paraplydrinkar och ha sand mellan tårna än att ta på sig mössan och ha istappar i näsan. Konstigt... ; )

Iallafall när jag ser all denna snö och känner kylan bita sig in i mig  och det känns som att den aldrig vill släppa, ständigt är man kall om händerna så har jag nu tänkt att jag ska slänga det här med jämställdhet åt sidan under dessa två veckor. Jag tänker inte tänka att mannen och kvinnan ska göra lika mycket och dela på sysslorna. Jag tänker mer än gärna ta på mig ett förkläda, leka hemmafru och laga mat, diska, tvätta och om Joel vill även sy i knappar och lappa kläder bara för att jag då kan säga att han kan göra dom manliga sysslorna som att skotta snö i 30 minus grader.

Jag ska stå där, pussa min karl på munnen och önska honom lycka till. Kaffet är klart när du kommer in efter dina manliga sysslor.

Puss på dig ; )

1 kommentar: