måndag 7 februari 2011

Vem väljer att må dåligt?

Jag har precis kommit hem från skolan nu där jag har haft en religions lektion. Vi gick igenom Kristendomen idag och jag som gillar att vara lite djup, älskar psykologi och filosofi får genast en massa tankar och funderingar...

I dagens samhälle ska allt gå så fort, allt ska gå så bra och allt som bara går att ha det ska man ha. Man hinner inte med någonting egentligen. Jag hinner knappt ta på mig en tröja som jag köpt för att den är "inne" innan den är ute. Jag har precis burit hem min nya fina platt tv när jag kollar reklamen som kommit i posten och redan där inser jag att det redan kommit något bättre, nyare och finare.

Nej, jag tror inte att någon människa väljer att må dåligt men orkar vi alltid må bra? Vara glad, snygg, lycklig, trevlig och pigg. Jämt, jämt och hela tiden.
Jag vet inte hur det är med er andra men jag vet att jag inte orkar med det. Jag har mina dagar då jag knappt vill kliva upp ur sängen, jag vill bara slippa vara med i alla denna hets en stund.

Materiella saker är så klart egentligen inte vad som får en att må bra. Det som betyder något är hälsan, familjen och vänner men ibland så glömmer man bort det i kaoset av allt annat som stressar sönder oss.

Ikväll ska jag iallafall göra något som får mig att må väldigt bra. Mamma och Pappa kommer hit på middag. Då finns inga krav ( förutom att maten ska stå på bordet) och ingen stress.

Det är bara att njuta av hur saker faktiskt är och jag önskar mig inget mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar