söndag 27 februari 2011

Dåligt bloggande.

Vad dålig jag har varit på att blogga nu i några dagar men jag har helt enkelt inte haft tid. Har jobbat minst två arbetspass varje dag vilket gör att det inte fanns så mycket tid över förutom att sova. Knappt så jag har hunnit pussa på älsklingen. Det märks mycket på katten att jag inte har varit hemma för hon blir deppig, bara sover. Hon som alltid ska vara i famnen på mig annars men nu ligger hon i soffan och tittar lite argt på mig...

Men jag klagar inte. Så skönt det har varit och haft något att göra. En anledning till att kliva upp som jag annars ibland kan känna att jag inte har eftersom alla dagar ser lika ut.
Idag är jag iallafall ledig, om en stund så ska jag hoppa in i duschen och sedan träffa Emma på stan. Vi ska fika på Myrans café som öppnar idag. Om man får plats, kanske alla tänker samma tanke. Nyhetens behag.

Håret! Ja, nu var det ju det där med mitt hår. Evis fick fason på det iallafall. Jag är fortfarande för "guldig" (orangea!!) för min smak men nu kan jag visa mig ute iallafall. Jag ska låta håret vila några veckor nu och använda inpackning sedan kan jag ge mig på att göra slingor igen. Jag lovar på heder och samvete att allt ska göras hos en frisör. Aldrig mer hemmablekning, aldrig mer!

Jag läste en så bra sak igår som jag vill dela med mig:

Det goda du gör idag glömmer människor ofta imorgon - gör det ändå.


Om du är snäll kanske människor anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - var snäll ändå.


Om du är framgångsrik kommer du att få falska vänner och några verkliga fiender - var framgångsrik ändå.


Vad du tillbringar år med att bygga upp kan någon kanske förstöra över en dag - Bygg ändå.


Om du finner kärlek och sinnesfrid kan några bli avundsjuka - bli lycklig ändå.


Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - ge ändå världen det bästa du har.


Du förstår: när det kommer till den slutliga räkenskapen så är det mellan dig och Gud. Det var ändå aldrig mellan dig och det andra. - Moder Theresa


Så bra och så sant men ändå så är det inte så här man lever många gånger. Tänker alltid på vad andra ska säga och tycka men i slutändan, vem ska leva mitt liv och leva för mig om jag själv inte gör det?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar