onsdag 2 februari 2011

Min rosa matta.

Ja, eller den är ju inte min ännu. Sedan igår, eller ännu tidigare egentligen så surrar det här med inredning i mitt huvud. Nu är lägenheten våran så nu kan jag knappt behärska mig. Igår när Joel kom hem från jobbet skulle jag på jysk och titta. Hade kunnat köpt halva affären bara för att jag nu äntligen ska få inreda något annat än min lilla grotta som jag har bott i dom senaste åren. Joel är inte så intresserad av sådant här så jag har fått fria tyglar. : )

Men, jag inser att jag måste behärska mig och ta det lite lugnt. Jag har en väldigt negativ sida och den kommer komma fram mer och mer ju närmare flytten vi kommer och den kommer förmodligen ta över hela mitt liv den dagen vi flyttar in och Joel kommer tänka oh no! Vad i hela världen har jag gjort...?

Jag ska ha allt klart på en gång. Nu, Nu, Nu! Och allt ska lösa sig väldigt enkelt. Jag skulle helst önska att lägenheten tapetserades idag fast vi inte ska flytta in förenns i slutet på mars. Inte bara ska det lösas lätt heller utan det ska lösas på mitt sätt. Mitt sätt kan även vara att jag helt enkelt slänger den förbannade ritningen på hur man ska bygga ihop saker från Ikea, jag har ju själv så mycket bättre lösningar. Hammare och spik löser allt, annars finns det silvertjep och funkar inte det ja, då är skiten trasigt.

Jag ska iallafall försöka, jag ska göra mitt bästa att inte driva alla runtomkring mig till vansinne. Man kanske inte kan få allt på en gång men inom sinom tid? : )

Iallafall så vet jag att jag ska ha den där stora fluffiga gammelrosa mattan från Ikea i mitt nya vardagsrum och där ska jag sitta och dricka chai latte och njuta : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar