fredag 11 februari 2011

När man kommer till insikt.

Äntligen, jag känner ro. Äntligen har jag kommit på vad jag vill. Jag vet nu. Jag ska söka till Beteendevetare. Så mycket i den utbildningen som intresserar mig så mycket och sen ger dig mig möjlighet att arbeta med precis sådana saker som jag vill. Att jag också ska gå en 3 års utbildning gör allting bara ännu mer perfekt eftersom jag älskar skolan. Jag önskar att man kunde utbilda sig till elev för resten av sitt liv men det funkar ju inte riktigt så. Däremot så kanske man kan lyckas bli någon som utbildar andra i det man har blivit extra duktig på och är insatt i. Finns många härliga möjligheter.

Utbildningen finns på distans i Härnösand och jag hoppas jag kommer in där för jag vill helst inte flytta. Många gånger har jag varit kaxig och sagt nu drar jag, jag ska hitta och jobb och dra till Sthlm men jag har tagit mitt förnuft till fånga och faktiskt så har jag fast jag förtränger det ibland lärt mig den hårda vägen genom att bo i USA ett år att jag inte klarar mig utan min mamma. 15 år, 18 år, 25 år. Spelar ingen roll. Jag är så sjukt mammig. Jag erkänner och jag är stolt över det.

Helg igen. Att jag jobbar imorgon är väl det enda jag riktigt vet som händer, också på söndag ska vi börja städa ur Joels lägenhet. Jippe... eller så inte. Men det leder ju till något roligt iallafall : ) Typ bara en månad kvar nu sen så bor jag i en fin, stor lägenhet : )

Har tv:n på nu och det är våra bästa år. Helt sjukt att fast jag inte har sett det på många månader så hänger man ändå med i handlingen. Ganska seg serie.

Skärp dig nu Mikaela, logga ur och sätt dig och skriv klart religionen så du slipper i helgen!
Ja, jag ska! Först en kopp kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar