torsdag 3 februari 2011

För att vi känner varandra så bra.

Jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller vad jag ska göra åt detta men jag finner det iallafall väldigt konstigt att vissa människor som aldrig någonsin pratat med mig, sagt hej, tittat på mig eller någonsin tidigare ens vetat vem jag är helt plötsligt bara för att dom är ölsugen inte kan vänta fem minuter på deras tur utan istället skriker:
- MIKAELA, du kan väl ta mig nästa gång. Jag ska bara ha två öl.

Jag blir lite fundersam... Hmmm, vad är det som är så speciellt med dig som gör att du helt plötsligt har rätt att gå före alla andra och för det andra så hur i hela världen vet du vad jag heter? Varför duger jag att prata med nu men aldrig annars?

Det är tydligt att det är skillnad på jobb också. Bara för att jag jobbar i en bar så tror folk som aldrig skulle heja på mig utanför dörrarna på mitt jobb att dom ska gå före och ibland även få billigare medans man aldrig skulle göra så mot ens sin bästa vän om han jobbade på Ica. Men jag vet ju inte säkert så kanske borde jag prova. Åka upp på ica, packa en kasse full med mat och sedan gå fram till någon jag bara känner igen och säga:
-Hej du! Vi har ju setts någon gång så jag tar den här påsen med mat! Hörs hej!

Sen har vi det här med att spilla ut saker. Du jag tappade ut mina shoots, kan jag få nya?
Det ska jag också prova. Åka på Mc Donalds, tappa hela brickan med mat och sen se om jag får nytt. Gratis.

Vi hörs hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar