torsdag 17 februari 2011

MVG!

Wohooo! I made it! MVG i religion : )

Jag har alltid tyckt att skolan är rolig men tidigare i mitt liv, när jag var yngre så fanns det så mycket annat som var intressant. Jag visste inte heller vad jag skulle kämpa för. Jag visste inte vad jag ville bli när jag blir stor. Saker och ting kan vara svåra men man klarar dom om man har ett mål att nå. Under gymnasiet så hade jag inget mål, jag gick på lektionerna i ettan och tvåan. Fick vg och g på min väg med ett bananskal under fötterna. Efter andra året så flyttade jag till USA, ett beslut som jag inte skulle ha tagit helt ensam som 17 åring för jag var för ung men det vägrade jag ju tro. Jag är 17 år och vuxen, ja ni har väl själv varit där...?
Förutom mammor då förstås, dom har aldrig varit 17 för dom kan ju absolut inte förstå hur det känns att vara 17 år och vilja så mycket. ; )

Ja, ja. USA kan vi ta någon annan gång men iallafall så kom jag hem igen och skulle gå i trean vilket jag fullkomligt struntade i.
Nu är jag äldre, vet vad jag vill. Har erfarenhet som gör att jag faktiskt förstår vad jag läser, jag kan sätta saker i sammanhang och jag förstår varför det här är bra att kunna. Allt blir så mycket lättare då.

Jag har läst undersköterska också så har väldigt många gymnasiepoäng men eftersom jag inte hade religion så har jag inte haft ett slutbetyg.

Idag har jag det och jag drog in ännu ett MVG. Vilket jag säkert aldrig skulle ha haft kapacitet till som 18 åring.
För att man ger upp en gång så behöver inte det betyda att det är över för alltid. Man kan faktiskt resa sig upp igen, kämpa och nå oanade höjder.

Ja, jag erkänner. Jag är en drop out men jag är stolt över det.

1 kommentar: