onsdag 16 februari 2011

Tråkighet.

Jag har tråkigt. Förbannat jävla tråkigt. Jag sitter här i min röda mysdress, dricker kaffe och försöker komma på vad jag ska göra. Jag hatar att jobba lite. Fullkomligt avskyr att inte ha något att kliva upp till på morgonen. Sova länge och mysa på morgonen uppskattar man bara när man endast kan göra det ca en gång i veckan inte när man kan göra det idag, igår och imorgon. Usch och fy vad dåligt humör jag är på nu... Jag har tråkigt!!!!!! Börjar jobba vid fem iallafall så något vettigt blir det ju gjort av den här dagen.

Vad gör folk på dagarna när man inte har något jobb eller skola att gå till? Jag har redan städat, tvättstugan är upptagen så tvätten kan jag inte göra något åt. Jag vill inte gå ner på stan och sitta och dricka Latte i fem timmar på 24:an. ( förresten så är det inte ens öppet ännu ), Jag kan inte ställa mig och göra något långkok till middag för jag ska äta på jobbet idag... Suck vad negativ jag är nu.

Men jag antar att det är tillåtet även för mig att ha sådana dagar.

Nu när jag ändå är igång så kan jag tipsa er om att inte köpa Gliss shampoo Shea Cashmere. Om ni inte vill ha ett smörpaket i skallen så klart. Även fast håret är nytvättat så känns det som att man har fem hundra produkter i det och dagen efter så är det fettohår som verkligen visar vad platthet betyder.

Men nu ser vi på det ljusa i tillvaron och något som är väldigt positivt är att vi hann jätte mycket på Joels lägenhet igår. Tusen tack till Magnus och Björn som kom och hjälpte oss. Nu är köket nästan klart, underbart! Och det som jag gruvade mig så mycket för. Känns så skönt att vara ute i god tid med städningen så att inte två lägenheter ska städas ur samma dag som man ska flytta in i den tredje. Så nu blev jag positiv igen när jag tänker på den nya lägenheten. : )

Se, det finns ljusglimtar i allt.

2 kommentarer:

  1. Det blir bra tillslut ska du se! =)

    SvaraRadera
  2. Har du tråkigt kan du ju alltid åka till Iggesund och fortsätta städa ;)! Inga problem med hjälpen, som sagt, det är roligt att kunna hjälpa till!

    SvaraRadera