onsdag 19 oktober 2011

04.00 hungern

Nu är det så att ni som inte är gravid eller har varit kan nog inte förstå det här. Ni får kanske synen av att man är 150 kilos klump som inte ens kan hålla sig från kylskåpet under natten när man ska sova.
Vi har väl alla lärt oss att man inte ska äta sent på kvällen för då går man upp i vikt.

Men vad ska man göra när det känns som att det är ett stort svart hål i magen. Jag känner mig ungefär som en utmärglad människa som varken sett eller fått mat på dagar, ja kanske veckor t ex. Det går inte att förtränga och man kan inte somna om.
Så här har jag det 04.00 varje natt. Jag håller mig faktiskt från att äta då men det slutar istället med att jag inte kan sova och vänder och vrider på mig tills kl 6 ungefär... Inatt la jag mig åt fel håll med huvudet i fotändan. Inte för att jag vet vad det skulle göra för skillnad men jag somnade iallafall.

Nu har jag äntligen fått min frukost. Tyvärr så fick jag ett helvetesägg som inte gick att skala. Jag ville helt seriöst gråta över ett ägg. Man är ju inte riktigt sig själv men jag tycker det är charmigt också. Jag känner hur min kropp förändras, hur någon annan bestämmer över mig.
Min efterlängtade, älskade bäbis <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar