söndag 23 oktober 2011

Tidig morgon!

Men det är som vanligt det här. 06.00 senast slås dom här ögonen upp. Lite hungrig jag då också kanske min kropp har börjat ställa in sig på att sömnen kommer vara en bristvara dom närmaste i allafall 18 åren av mitt liv.

När jag först fick veta att jag var gravid så hamnade jag lite i chock. Det var ganska planerat men ändå så reagerar man på ett sätt som man inte hade förväntat sig. Det är dock ganska förståeligt eftersom man inser i samma sekund man tittar på den där stickan att aldrig mer, från denna sekund kommer mitt liv se lika ut som innan. Aldrig mer kommer jag känna mig lugn i kroppen utan ett uns av oro.

Jag är 26 år idag men det spelar ingen roll för mamma. Jag är så klart fortfarande hennes barn, hennes bäbis och så kommer det ju alltid vara. Hon är mamma och jag är barn. Sen kan man kanske dra denna oro till lite väl höga höjder som när jag var hos frisören och blekte håret och jag hade 28 missade samtal när jag gick därifrån ; )

Idag ska jag iväg på ett möte innan det blir en lunch på stan med Mamma. Jag vet dock inte ännu vad jag är sugen på. Även om jag visste så skulle det nog hinna ändras x antal gånger innan jag väl sitter där med en tallrik i handen. Ha, ha! I eftermiddag blir det plugg, en massa plugg ska jag ägna mig åt förhoppningsvis : )

Åh, förresten nu kom jag på en sak. Min absoluta favvo finns nu igen har jag sett på affären. Glögg! Jag är ett riktigt glöggfreak, Blossa så klart : ) Men min fråga är då: Är det okej att dricka det när man är gravid? Det är ju bara 2.25 procents alkohol så det borde väl kanske gå? Eller? Det är ju kanske mycket för en bäbis.... Hur har ni gjort?

Trevlig måndag på er : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar