måndag 24 oktober 2011

Winter

Nu får vintern gärna komma för mig för idag har jag lyckats hitta en vinterjacka : )
Jag tycker att det mest finns fördelar med att vara gravid på vintern. Man har något att se fram emot så man tar sig igenom denna långa mörka årstid, du slipper vara hög gravid i 40 graders värme och sen så får man bäbisen när det är barmark ute och man behöver inte ha snörace på sina första promenader.
Det finns ju dock en klar nackdel och det är det med vinterjackan. Jag kan absolut inte ha min gamla för den var tajt som ett korvskinn på mig tidigare så nu spricker korven om jag försöker ta på mig den.
Jag kommer växa under vintern så jag behöver en stor jacka nu som jag kan växa in i sen. En för stor jacka är inte speciellt tjusigt att ha på sig heller...

Nu hittade jag iallafall en perfekt. Den ser bra ut nu fast det är så stor att jag förmodligen kommer få plats med magen ända fram till februari eller så iallafall : ) Inte var den speciellt dyr heller och den såg ut så som jag önskade. Den kan jag även ha nästa år. Man blir så lycklig av lyckad shopping!

Och sen så kanske jag ska erkänna att jag var lite dubbel med det jag skrev om att vara gravid i 40 graders värme för jag slipper ju faktiskt inte undan. Jag ska ju till Thailand i december med min mage så jag får nog allt svettas!

Nej, nu måste jag ta ur middagen ur ugnen. Hawaiikassler blir det idag : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar