söndag 9 oktober 2011

Halv åtta hos mig

I familjen så har vi kört en egen liten version av halv åtta hos mig. Det är jag, mamma, Joel och Klas som får en rätt var. T ex efterätt en vecka. Nästa vecka så har man aptitretare istället också går det runt. Igår var andra omgången och menyn bestod utav:

Aptitretare: Atomic Buffalo Tards ( cheddarost och choritzo fylld Jalapeno) ( Joel)
Förrätt: Jordnötssoppa med parmesansticks ( Jag)
Varmrätt: Rullades med ädelost och persilja, samt nötytterfile tillsammans med en potatispure med västerbottenost. (Mamma)
Efterätt: Marängswish med en liten touch( Klas)

Som ni ser så var det väldigt gott och vi blev väldigt mätta. För tillfället så ligger jag och Joel på delad 1: a plats. Nästa gång är det jag som har varmrätten och jag har verkligen ingen aning vad jag ska göra!

Nu ska vi snart hoppa in i bilen och åka till sundsvall tänkte vi. Måste ut och hitta på något känner jag för igår innan middagen låg jag inne hela dagen. Blir nog att kika på lite bäbis saker. Så svårt att hålla sig : )

Graviditeten fortsätter med illamående. Det blir inte bättre trors åksjuketabletter och mitt nya tips som jag fick är att jag ska dricka vaniljthé vilket faktiskt hjälper för stunden men jag kan ju inte dricka det stup i kvarten. Ett nytt jobbigt symptom jag har fått är att jag REDAN har fulla benen med vatten. Förra veckan när jag var i skolan och satt hela dagarna så grät jag nästan när jag kom hem och skulle ta av mig skorna för det gjorde så ont. Jag köpte nya skor förra veckan och dom får jag inte igen nu. Roligt. Stödstrumpor blir nästa inköp iallafall.

Nej, nu ska jag sminka på mig lite.
Hörs hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar