tisdag 25 oktober 2011

Mysmorgon : )

Åh, vad mysig morgon vi hade imorse. Jag vaknade av att älsklingen hade svårt att sova och låg och läste bredvid mig. Då var kl ca halv fem eller så. Kl fem klev vi upp och kokade kaffe ( Varm choklad till gravida fröken), gjorde limpmackor och satte oss framför tv:n med tända ljus. Sedan hann jag ligga i älsklings famn en stund innan han åkte till jobbet. Underbart!

Nu blev jag glad angående en nyhet jag fick angående skolan också! Det ser ut som att vi har våran sista innevecka i Härnösand V.13 och det gör att det inte kommer vara någon sådan när jag ska få min bäbis eller efter! Det gör hela terminen så mycket enklare. Annars hade jag måste gjort klart allting tidigare eller någon annan liknande lösning för jag har inte tänkt att sitta på föreläsning i Härnösand när vattnet går. ; )
Vissa kanske undrar hur jag ska göra med skolan nu när jag ska bli mamma och det är faktiskt så att jag har tänkt att fortsätta. Det är på distans så jag hoppas att det kommer gå men självklart är jag införstådd med att det kanske inte kommer gå och bäbisen kommer alltid komma i första hand. När jag har inneveckor så går det att lösa med att antingen så tar jag med mig bäbisen själv eller så är Joel pappa ledig då och också följer med mig.
Eftersom jag inte kommer ta ut så många mammadagar förutom på sommrarna leder det till att jag kommer kunna vara hemma tills bäbisen är 3 år. Då är jag även klar med skolan och redo för ett nytt jobb.
Vi får hoppas att allt går enligt planerna iallafall : )

Nu är det dags för en dusch!

1 kommentar: