måndag 13 februari 2012

Alla Hjärtans Dag

Jag har gått och blivit så känslosam. Jag vet inte om det har med att göra att jag blir äldre eller den troligaste orsaken är väl lill pojken som växer inuti mig. Iallafall så blir jag att jag tänker så mycket dessa dagar på vad livet kan förändras.
Nyårsafton gjorde jag det och idag är det alla hjärtans dag så nu kommer tankarna igen.

Förra året så hade jag och Joel bara varit tillsammans i några månader och jag lagade middag åt honom. Jag kommer till och med ihåg maten. Färska rödbetor med chevreost och pinjenötter till förätt samt moussaka till varm rätt. Efterrätten fick nog han stå för. ; )
Jag bodde i min lilla etta och jobbade extra på sjukhuset och Bockarna. Jag hängde med folk varje dag på stan och drack kaffe, tyckte tydligen att jag fick ut något av det. På helgerna så var man ut. Hängde med folk men drack öl och sprit nu istället och jag tyckte tydligen att jag fick ut något av det också.

Idag sitter jag här i min fina lägenhet jag delar med älskade Joel. Han pussade mig hej då när han gick på jobbet imorse och smekte mig på magen för att säga god morgon till hans lilla prins som växer och växer. Idag går vi in i vecka 28 och fast jag snart inte tror att det går att bli lyckligare så blir jag det för varje dag, varje minut. När jag nyss klev upp så låg lillen på högra sidan som en krok så magen stod rakt ut på den sidan. Han sparkas i stort sett hela tiden nu. Han finns, mammas och pappas lilla hjärta.
Jag vet precis vad jag får ut av allt detta.
Ikväll ska jag och älsklingen ut på dejt och äta middag på Texas. Jag längtar.

Jag undrar ibland var alla dom som fanns förut finns idag men dom kanske ännu finner mening i det som jag idag inte längre vet vad det är.
 Det är inget fel i det. Inte alls, det är bara livets gång att vi förändras.

Jag älskar vart mitt liv tog mig <3

Glad alla Hjärtans Dag på er alla!

1 kommentar:

  1. Kan informera om att känsligheten inte försvinner efter förlossningen, jag gråter åt allt nu förtiden =) på filmer när folk blir glad, ledsen eller att det händer något hemskt, eller fint. jag sitter å bölar ändå :P

    Kram på alla hjärtans dag!

    SvaraRadera