torsdag 2 februari 2012

Sjukhus besök!

Igår natt så sov jag väldigt dåligt och tyckte att det spände och drog hemskt i magen. Dagen gick och jag tyckte att det värkte lite smått i magen. Vid middagstid hade jag jätte ont och det kändes precis som mensvärk. Jag kunde bara ligga på ett vis i soffan för att det skulle lindras.

Jag är väldigt emot att ringa 1177 för man får aldrig hjälp ändå och det enda svensk sjukvård säger är att ta en alvedon så blir det bra men mamma sa att känns det som mensvärk måste jag ringa på sekunden och det gjorde jag.

Jag fick prata med världens trevligaste sjuksyster som direkt ringde på jouren och efter bara någon minut så säger hon att förlossningen tar emot mig på en gång.
Vi åker in och jag får ett eget rum på en gång och personalen tar emot mig på allra bästa sätt och dom sätter en apparat på mig för att mäta hjärtat på bäbisen under en halvtimme. Allt såg jätte bra ut så dom gör lite prover på mig också. Vilket inte heller visar på något konstigt.

Det enda dom misstänker att det kan vara är att jag har urinvägsinfektion men eftersom dom inte är säker så vill dom inte ge mig antibiotika förrens en odling är gjord.
Jag fick träffa den bästa läkaren jag någonsin har träffat. Jag kände mig helt trygg och han var så trevlig och snäll.
När man kommer in på akuten så känns det många gånger som att man måste be om ursäkt för att man behöver hjälp.
-Förlåt att jag kommer men jag tror att jag har en hjärtinfarkt.

Den här doktorn (Zlatko någonting?) sa att det är bättre att komma in 10 gånger utan att det är någonting än att komma in när det redan är för sent.

Sen gjorde han ett ultraljud så vi fick se liten igen och nu kunde vi inte hålla oss längre. Nu vet vi vad det är för kön på lilla sparven!
Inget jag kommer vara hemlig med men jag tänkte att det kanske finns vissa personer som vill veta det face to face så håller det inne någon dag till.

Iallfall så vill jag avsluta det här med att säga att det jag har sett av förlossningen hitills är att dom är underbara och ska dom hjälpa mig att föda barn då finns det inte mycket att vara orolig över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar