tisdag 7 februari 2012

Namnet på skatten

Vad ska nu den lille pojken heta. Vad svårt det är. Eller egentligen så har vi bara ett namn som förslag och det är Viggo.
Det är ju bara det att nu när jag vet att det är en pojke också tänker jag Viggo så känns det som att jag lägger på en personlighet på den lilla sorken som han kanske inte alls har.
Här går jag och tänker Viggo också är han en Melker istället!?

Man kan ju inte veta förrens han kommer ut vad han heter.
Men det är fortfarande lika roligt att fundera på namn. Fast jag bara har ett. Ha, ha!

Idag ska jag plugga så att ögonen blöder. Jag ska läsa klart en bok om utvärdering sen ska jag börja skriva på min uppsats och eftersom jag har gjort världens bästa mind map så kommer det här gå som en dans. Alla punkterna finns på den så bara sätta ihop det med referenserna och KLART. Tänk om det verkligen kan gå så här lätt som det låter. Tänk om jag verkligen kan vara ute i så god tid!
Nu ska vi allt inte hoppas på för mycket!

Hmm. Reinfeldt på nyhetsmorgon nu. Jobba till 75? Väldigt bra med tanke på att vi redan har så mycket jobb i Sverige eller så inte. Enda sättet för oss att få ett jobb är ju genom att någon går i pension. Sug.
Men sedan så är det ju så att eftersom alla ska jobba längre så kommer man inte lyckas få ett jobb innan man är 35 och ja, då måste jag väl jobba till jag är 75 för att ha råd att leva på pensionen.
Som ändå inte kommer finnas.
Nej usch vilket tråkigt ämne att tänka på så här på morgonen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar