lördag 25 februari 2012

Kaffetanten och Gossip!

Igår kväll skulle vi ut och äta på Manis men när moster skulle boka bordet så var det fullt så istället blev det Gossip. Dom hade en jätte härlig meny, allt lät super gott så man fick svårt att bestämma sig.
Tyvärr så levde maten inte upp till förväntningarna.
Jag åt:
Förätt: Kräftskagen
Varmrätt: Oxfilé med pepparsås och gräddkokta kantareller.

Det var gott men det smakade så lite. Köttet smakade gott kött och kantarellerna smakade kantareller men sedan var maten inte kryddad nå mer. Det var lite tråkigt faktiskt.
Jag tror ändå att jag kommer gå dit någon mer gång för det är bra kvalité på råvarorna och jag är hemskt sugen att testa deras fisk!
Lite komiskt är det dock att en sådan fin restaurang inte kan stava riktigt och hade genomgående i menyn stavat Beer såhär Bear, alltså en björn och inte en öl.

Vi har en lugn lördag här hemma. Jag håller på att få en ny granne, min kära arbetskamrat från Bockarna så vi hjälper till att flytta och bära vännerna runtomkring. Tyvärr är ju inte jag med i bärandet, gravid som jag är men jag är första kaffekokare!
Annars ska vi åka och handla mat men så mycket mer har vi inte planerat.

Trevlig lördag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar