söndag 12 februari 2012

Spelkväll!

Igår blev det världens lataste dag här hemma. Vi klev upp och fixade frukost och bestämde oss för att äta den framför ett avsnitt av Dexter. Ett avsnitt blev till många fler och på eftermiddagen kom Frida förbi och vi drack kaffe. Kl 16.00 satt jag fortfarande i mysdressen. Ingen middag gjord men vi har sett klart på Dexter.

Det blev Mc Donalds till middag och sedan åkte vi hem till Fredrik och Nicolina där det blev spelkväll. Först spelade vi två omgångar med alla överrens och det var jag och Nicolina mot grabbarna. Tyvärr stod vi som förlorare, otroligt nog ; ) Kvällens roligaste var iallafall när man ska skriva det första man tänker på när man hör ordet spädbarn och Fredrik skriver fontanell. Ha, ha!
Vi spelade även två omgångar med andra ord och det var också riktigt roligt!
Jag hoppas på fler spelkvällar snart! Roligt att folk vill göra något annat än att dricka sprit.

Dricka sprit... Hmm, det är väl egentligen inte det som jag tänkte skriva om men ciggaretter har jag tänkt på och äntligen så har mitt sug släppt. Det tog bara tills nu när man i är sjunde månaden då släppte det. Nu klarar jag knappt av att någon röker i min närhet. Jag tycker det enbart luktar apa och den där röken står som ett moln runt en. Blääääähhhhhh!
Joel har slutat igen iallafall och istället börjat snusa. Mycket bättre och han hade inte direkt något val heller eftersom jag sa att han inte fick röra barnet om han ska röka.
Hör du det nu blivande mormor???? Sluta rök!

Vi fortsätter att fundera på namn och jag har fastnat för ett till! Ett namn som jag nog skulle ha kräkts på för ett år sedan men det blir annorlunda när det är ens eget barn som ska döpas. Vänta och se ni som tycker det är töntigt att man blir som en annan människa när man blir gravid. Iallafall så är det Alfons! Gud så gulligt och jag kan verkligen se framför mig en liten kille med stora, bruna ögon som tittar på oss. Joel har även börjat hinta om Tristan och jag tycker det är fint men nja... Jag vet inte om det känns lika rätt som Viggo eller Alfons...
Vi får vänta och se : ) : )

Nu ska jag hoppa ur morgonrocken och fixa till mig lite för det vankas fika i Njutånger hos Joels kusin och fina flickvän : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar