fredag 24 februari 2012

Cosy Corner

Jag har verkligen inte hela huvudet med mig längre. Idag slutade Joel tidigare just för att vi hade tid på MVC och för att vi skulle på föräldrautbildning. Jag var så säker på att det var idag.

Väl där kommer ingen och hämtar oss från väntrummet men till slut så förstår en annan av barnmorskorna att det är något tokigt eftersom vi sitter där och väntar och väntar.
Jag mitt pucko var lite tidig. Inte på en timme eller så heller utan på en hel vecka. Så det kan gå.
Barnmorskan tog ändå proverna på mig som ska tas och allt ser bra ut och vår lilla son var vaken när vi lyssnade på hjärtat och försökte rymma undan maskinen genom att sparka sig ut. Den var inte alls populär. Jag blev dock tillsagd om järntabletterna men jag sa nu att jag inte tänker äta dom för jag tänker på min mage. Jag lovade istället att jag ska börja med blutsaft, imorgon, eller på söndag, eller måndag eller kanske det blir nästa vecka....

Nu hade vi hela eftermiddagen på oss och ja nu ni, nu ska ni få höra! Jag skryter och skryter om min älskling hela tiden så ni måste ju nästan tro att jag hittar på ibland men det som hände idag är ett MÅSTE att skrytas om. Hur många tjejer får höra sin kille säga det här!?

-Vad ska vi göra nu då Mikaela?
-Hm, vi kan väl åka och på stan och köpa den där blutsaften också kan vi dricka kaffe på stan?
-Ja, det kan vi men ska vi inte åka och titta på en ny soffa först?
-JO!!!!!!!!

En lycklig tjej struttade in på Mio och ut kom vi därifrån med ett kvitto på en ny soffa. Det blev en Liverpool tre sists med ett cosy cornet och en shäslong. En 4 meter underbar soffa som vi ska mysa i och jag älskar tanken på att krypa upp i myshörnet med en nybadad bäbis i mys pyjamas.
Vi var lite "vild" också och valde något annat än en vanlig svart. Den färgen har vi på den vi har nu och jag är så trött på det. Nu blev det istället en Nordic Gray, lite ljusgrå : )
Då syns inte Melissas katthår heller som envisas med att fastna överallt.

Om 6-8 veckor kommer den : ) Man ska bara vänta och vänta i veckor. Känns som att jag inte gör annat ; ) ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar