måndag 6 februari 2012

Mama goes bananas

Jag har aldrig varit en person som är duktig på att vänta. Vänta på något eller någon är bland det absolut värsta som finns. Är någon försenad så tappar jag tålamodet väldigt snabbt. Är någon försenad flera gånger, eller till och med har det som en vana ja, då slutar jag hellre umgås för det tar så mycket av mig att vänta och vänta.

Men det var inte sådan väntan jag egentligen tänkte på nu utan det här med att handla till bäbisen.
Vagnen köpte jag när jag var i ca 12 veckan. Ha, ha. Det är bra att vara ute i tid. Spjälsäng och liknande saker köpte jag i ca 16 veckan.
Imorgon går jag in i vecka 27 och jag är klar med allt. Det enda jag har kvar är hygienartiklarna.

I klädväg så har jag små handlat hela tiden. Om man nu kan kalla att handla varje gång man är på stan för att småhandla... Iallafall så tog jag det ganska lugnt.
Nu vet jag att det är en liten pojke och alla spärrar jag någonsin har haft har släppt.
Jisses vad jag har köpt kläder till ungen.
Även att mamma och Joel har börjat gått ut på shoppingturer nu också så i lördags gick jag igenom allt och det gör inte så mycket om jag får en unge som kräks otroligt mycket för jag kommer måste byta kläder på honom ca varannan timme ändå för att hinna använda allt.
Han är inte ens född och har redan en hel byrå med kläder.

Men vad ska jag göra då? Vad ska man göra medans man VÄNTAR?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar