onsdag 22 februari 2012

Elefanten i vardagsrummet

Vad skönt det är att vara hemma igen. Underbart!

Älsklingen stod på tågstationen när jag klev av tåget och jag kände mig som i en Hollywood film när jag bokstavligen slängde mig i famnen på honom. Älskade prins <3

Vi åkte och handlade och lagade sedan min favoritmat spaghetti och köttfärsås. Fick jag bestämma hela tiden så skulle vi nog äta det iallafall fyra gången i veckan.
Iallafall så tänkte jag sedan vara lite romantisk och att vi skulle bada tillsammans.
Jag klär av mig och inser att jag inte kan se mina fötter längre ( Andra nedre delar vet alla gravida att man inte har sett på länge ).  Joel säger glatt att magen har växt bara på dom här tre dagarna.
Ja, ja tänker jag och ska klämma mig ner i badkaret.
Flodhäst är det enda ord som finns. Jag förvandlas till en flodhäst som försöker klämma mig ner med fet röven mellan Joels ben i badkaret och när jag äntligen kommit ner så svämmar nästan allt vatten över badkarskatten och hela golvet blir som en pöl.
Jag måste nog komma på något att sätt att vara romantisk på eller så får jag helt enkelt köpa en jacuzzi och slänga upp i vardagsrummet.

Jag fick även en dålig nyhet när jag kom hem idag, nog för att man kan kalla insikten att man är en flodhäst för en dålig nyhet också så klart.  Jag hade fått brev från försäkringskassan och jag har aldrig haft med dom att göra så jag kunde inte förstå vad det var. Jag öpnnar och det står att jag är skyldig dem 3900 kr.
Jag får en chock för det kan ju inte vara möjligt, jag har aldrig fått något av dom!?
Jo, minsann. Detta var från 2005 när jag var 19 år, för 7 år sedan alltså så gick jag på gymnasiet och har fått fel utbetalat studiemedel och det skulle dom minsann ha tillbaka nu om tio dagar.

Jag har hört om att dom kan göra så här om man t ex haft bostadsbidrag och liknande och jag bara tänker på vad det kan förstöra för familjer som inte är beredd på detta och kanske inte har pengarna att slänga upp inom 10 dagar. Dom tänker inte särskilt mycket heller på att höra av sig när det passar för jag har alltid haft jobb fram till för ca en månad sedan då jag slutade eftersom jag är gravid men i brevet jag fick idag så står det att jag tidigare inte har bedömts kunna betala skulden men nu bedömdes jag kunna det. NU NÄR JAG HAR STUDIELÅN?????
4000 är ingen skandal. Man överlever men jag tänker så mycket på ensamstående föräldrar som också kanske får sådana här brev.... Usch...

Nej, nu så får det vara kväller.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar