tisdag 14 februari 2012

Gårdagens Dagens

Igår så hade jag pluggdag med Helena och Jessica. Vi blir så smarta så det är inte klokt! ; ) Vi passar på nu också eftersom vi vet att snart finns en liten som kommer vilja ha all uppmärksamhet! Vi kollade igenom schemat och det känns ju bra att fyra dagar efter jag är beräknad att föda så ska jag lämna in det sista utkastet på min B-uppsats.
Tack gode Gud för Helena känner jag redan!

Iallfall så lagade jag och bjöd på lunch till dom och det blev pastagratäng med kyckling och ädelost. Den är väldigt god och nästan den enda rätt jag lagar med kyckling. Jag är hemskt dålig på det så har ni tips snälla dela med er.
Det blev iallafall väldigt mycket med gratäng så vi åt det till middag också.

Igår kväll var jag ut till Saltvik på mammaträff igen och jag måste erkänna att jag tycker det är veckans höjdpunkt när vi ses. Jag kan inte förstå hur mycket vi har att prata om. Timmarna bara flyger iväg. Igår fick vi så otroligt mycket med gott fika också, tusen tack Lotta <3

Fika bröd har jag aldrig varit särskilt förtjust i. Jag ville t ex alltid ha smörgåstårta när jag var liten istället för vanlig tårta men nu är det annat liv i lådan.
Kakor, bullar, bakelser, munkar ja allt är rena drömmen.
Jag skulle kunna trycka i mig en gräddtårta per dag ungefär och det är så härligt att se att det verkar som att hela mammagruppen har samma aptit på sötsaker.
Nu handlar det bara om någon vecka innnan dom första bäbisarna börjar komma. Underbart!
I sommar kommer vi alla sitta där med en varsin bäbis : )

Nu är det dags för en dusch iallafall för senare ska jag hänga med mamsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar