måndag 27 februari 2012

Helvetes bullhelvete.

Åh, vad arg jag är! Jag bestämde mig för att baka bullar när jag var på affären och jag kom inte ihåg vad som ska vara i så jag kollade upp det på telefonen. Jag bara tog första bästa recept som stod överst. Handlade det jag skulle och hem och började på.

Skit recept, skit bullar och hela jag är helt skitig av mjöl. Degen bara rasade isär som att jag skulle ha använt för mycket mjöl men det stod 15 deciliter och jag tog inte ens tio. Hela jävla degen var som sågspån. Ja, ja tänkte jag och la den på jäsning. Det blir säkert bra efter det.
Nehe du. Den var fortfarande skit och jag ringer till mamma och frågar om jag kan rädda den på något sätt.
-Häll på lite mer vätska så kanske det blir bra också knådar du utav helvete.

Jag knådade och knådade och försökte kavla ut den. Icke, jag kom ingenvart. Skulle nog ha passat bättre om det var hårdbröd jag skulle baka.
Mitt tålamod är ju inte det längsta heller, snarare för kort än för långt så den där degen flög ner i soppåsen.

Tills vi möts igen bulljävel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar