tisdag 28 februari 2012

Drömmen som blev till verklighet

Fast bara nästan. Jag drömde att jag skulle föda barn i natt. Andra gången på en vecka jag drömmer det faktiskt.
Det var väldigt läskigt den här gången bara för jag vaknar av att hela magen är hur hård som helst på mig och det spänner och gör jätte ont, även att det värker i ryggen. Det var säkert sammandragningar ( jag har aldrig riktigt fattat vad det verkligen är). Jag kunde inte vända på mig eller knappt röra mig överhvudtaget så jag fick ligga där och grymta och låta tills älsklingen vaknade till och hjälpte mig att flytta på mig.  (Är det inte otroligt vad vi gravida ska låta hela tiden? Stånk, stön och uff och buff om vi ska oss någonstans för att inte tala om när vi ska ta oss UPP för någonstans).
Värken släppte lite iallafall när jag la mig med gravidkudden som stöd men sedan kom det igen.
Joel ville att vi skulle  ringa på förlossningen men jag är ju så emot att ringa och örsa med folk så jag gjorde inte det. Jag har fortfarande lite ont så vi får se hur det utvecklas under dagen.....

Men till något roligare! Igår kväll var jag och mamsen på Kina och åt middag. Frida var också där så vi hade en trevlig stund!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag ner på stan och fika med Lotta och Hanna : ) Jösses så trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar