onsdag 15 februari 2012

Tillbaka till igår

Ja, igår var det alla hjärtans dag och vi hade det så mysigt.
På facebook gick flödet åt antingen ett håll eller det andra och det fanns inget mellanting.

- Fyyyyy fan vilken överdriven dag. Man ska väl visa kärlek varje dag, töntar.
Eller
- Det här och det här och det här fick jag av världens bästa kille/tjej.

Ja, man ska visa kärlek varje dag och man blir så mycket gladare när man blir uppskattad en dag då man minst anar det men jag tycker ändå om alla hjärtans dag.
I år så inföll den på en tisdag och det är väl helt underbart att man en gång om år unnar sig att t ex gå ut på resturang mitt i veckan för det gör man faktiskt inte ofta.
På en vardag så ser nästan alla dagar likadana ut också, iallafall här hemma. Joel kommer hem från jobbet, vi äter middag och sedan tittar vi antingen på tv eller hälsar på någon och sedan så är det natta.
En dag så gör man något annat så att det blir lite spänning även om det är något så enkelt som att bara äta middagen ute istället och sedan så tittar man på film tillsammans och stänger av dator och allt som kan störa. En kväll bara för varandra. En av dom bästa sakerna med igår var att jag hade fått låna en jätte fin klänning av Lotta som man kan ha när man är gravid så jag hade klätt upp mig och lockat håret tills Joel kom hem och det har inte hänt sedan jag inte fick på mig mina vanliga kläder längre. Det kändes underbart att få känna sig fin och inte som en valross som knappt kan ta sig upp för soffan och som helst skulle ligga naken hela dagarna för att man tycker att t om trosorna skär in.

Ni singlar som tyckte gårdagen var skit. Igår när jag gick från Texas så träffade jag ett gäng som jag känner några personer i och dom gick ut och åt tillsammans som kompisar och det är väl en jätte rolig idé. Klä upp sig och gå ut och äta middag och dricka drinkar mitt i veckan.
Alla hjärtans dag är en ursäkt att göra något extra!

Jag gjorde då iallafall något extra för prinsen. Jag är ju tillsammans med lite av en nörd som älskar tv och dataspel som jag kan absolut ingenting om. Iallafall så skulle jag köpa present igår och gick runt på stan och suckade samtidigt som jag tittade på tröjor...
-Hmm, en tröja. Det är ju jag som är intresserad av sådant och inte Joel så det är nästan mer en present till mig.
Jag smyger mig in på Game och jag är nästan rädd för jag förstår ju ingenting av allt jag har framför mig.
Expediten är iallafall väldigt villig att hjälpa mig och han känner nog att mig skulle man kunna lura på vad som helst.
-Ja, vad tycker din pojkvän om för spel då?
-Ja, tv spel.
-Ha, ha,! Ja, men vilka sorters spel?
-När man ska lösa saker.
-Ha, ha. Fast det gör man ju i nästan alla.

Ni ser ju själva hur det här såg ut. Ha, ha.
-Men vad har du för sorts tvspel då. X-box?
-Hmmmm, nu blev det ju hemskt svårt. ( Jag funderar noga och inser att det enda jag kan komma på är att den är svart)
-Nej, men NUUUUU vet jag! Man kan sjunga Sing Star på det!

Älsklingen fick sina spel iallafall och han blev jätte nöjd. Vad gör man inte för kärleken?
Blondie gick till och med in på Game och lyckades komma hem med två tvspel : )

3 kommentarer:

  1. Alltså ni är så himla gulliga mot varandra. Man blir lycklig då man läser din blogg :D
    Härligt att klänningen satt bra! Syns nästa vecka :)

    Kram Jonna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gumman : ) Ja, det gör vi. Om inte du fått bäbis då innan : ) Eller kanske håller på och få! ; )

      Radera
  2. Om du vill ha tillgång till min blogg så maila mig Jonna.hamberg@gmail.com så får du adress,namn :-) kram

    SvaraRadera