måndag 27 juni 2011

Längesedan!

Nu var det ett tag sedan jag bloggade men jag har jobbat och haft fullt upp i flera dagar så när jag väl har kommit hem har jag praktiskt taget stupat över soffan och knappt orkat titta på datorn. Jag förklarade min trötthet igår för Joel med att jag var så trött att jag inte ens orkade gå och lägga mig! ; )

Midsommar var väldigt lugn iallafall. Jag jobbade en dagtur och sedan åkte jag hem till Mamma och Klas för att äta lite grillat. Efter det blev det bara en film i soffan, Vi hade iallafall tur med vädret, igen. Ganska så värdelös film även om den hade några få ljusglimtar
Midsommardagen innehöll också en dagtur innan jag, Mamma, Klas och älsklingen åkte på marknad i Järvsö. Jag handlade lite kryddor, pepparfilé ( som vi ska lyckas äta någon dag när vi inte jobbar om varandra), en ny plånbok, vildsvinskorv ( Jag provade olika utan att veta vad det var och sa att jag ville ha den som jag pekade på, tro att jag nästan satte i halsen när han sa att det var vildsvin!) också köpte jag en jätte fin ljuslykta som man kan ha på väggen. Har inte riktigt bestämt ännnu vart jag ska ha den.
Igår var det åter igen dags att kliva upp halv sex för en dagtur och sedan blev det bilbingo då jag vann, ja vad vann jag? INGET! Trök!

Nu ska jag slänga på mig en gammal trasa och gå på affären så jag kan laga lite mat till en matlåda åt mig som jobbar kväll också så att Joel ha en lagad middag när han kommer hem från jobbet.
Roligare än så blir det inte just nu.
Hoppas ni alla hade en underbar midsommar och att ni inte har alltför mycket ångest efter all fylla som brukar bli denna helg. ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar