torsdag 2 juni 2011

Mjölkpaketen

Förut fanns det bara en liters förpackningar på mjölk. En förpackning som man bara drog av en liten flik på också kunde man hälla upp ett kallt glas, härligt, gott mjölk.
Nu har dom 1,5 liters föpackningar. Vilket är bra på storleken för familjer som dricker väldigt mycket mjölk, jag och Joel är en av dom.
MEN, hade dom inte kunnat göra öppningen på ett smartare sätt så att jag slipper bli arg varje gång jag ska öppna en. Det är ju helt jävla omöjligt många gånger. Jag viker och viker men det blir liksom inget hål att ta tag i utan allt följer med. Till slut blir jag så arg att jag tar en kniv, penna ja, vad jag nu har till hands, bryr mig inte så mycket om vad det är jag sticker ner i mjölken bara jag kan hugga ett hål!
Detta brukar inte vara en exemplarisk lösning för jag gör då oftast ett för stort hål också rinner mjölken överallt eftersom det inte finns någon "pip" på min öppning.
Hemma så kan jag helt enkelt göra så att jag skyndar mig att ta det sista ur varje mjölkliter så att Joel blir tvungen att öpnna på en ny när han ska fylla upp sitt glas.
På jobbet är det lite värre när jag måste ha upp en i rusningen, då blir det min egen öppning vilket gör att det rinner över hela bardisken och när någon annan kommer för att ta mjölk hör man:
-Mikaela, är det du igen!!!!!!!!???????

Jag försöker se oskyldig ut men vet att det är lönlöst. Alla vet att det är jag och mjölken som har problem med varandra. Både på hemmaplan och arbetsplatsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar