tisdag 7 juni 2011

Potatoes : )

Potatis måste vara bland det godaste som finns. Jag Älskar potatis i alla dess sorter men helst kokt och nu är det som en dröm på sommaren när man kan äta färskpotatis.
Nog tycker nog min älskling att jag allt är lite konstigt som nyss när vi fick mycket potatis över sedan middagen och jag sa då att den kan vi spara så äter jag den till frukost imorgon!

Vi funderar på att åka till Delsbo och spela bilbingo men jag undrar om det kanske är lite för varmt för det. Sitta i en bil i denna värme kan nästan jämföras med att jag skulle bli sugen på att hoppa in i en bastu just nu. Jag klarar knappt av att vara inne i lägenheten för det är så varmt. Fönster runt hela lägenheten och det känns som att jag kokar upp inifrån. Just därför känns det inte allt för lockande att sitta instängd i en bil. Har man tur finns det kanske en plats i skuggan men om det inte finns det blir det lite jobbigt...

Först blir det iallafall en mjukglass på Möljen för att kyla ned oss lite. Där det brukar vara så kyligt mot väggen. Glassen har väl smält innan jag ens har fått in den i käften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar